måndag 19 januari 2015

#formex

Efter mycket om och men fick jag äntligen tag på min biljett till vårens Formex-mässa. Det slog mig dagen innan att jag faktiskt får åka dit nu genom jobbet. Så tidigt på morgonen sprang jag upp till Fiskars kontor i Stockholm för att hämta biljett och fick stanna efter varje trappa och fota deras dekorationer. 


Det fanns nämligen rävar och tuppar i hela trapphuset från Iittalas nya serie, Tanssi. Inne på kontoret var alla nyheter uppdukade och snyggt piffade. Och jag fick klämma på alla kommande muminmuggar. Det kändes rätt bra.

Formex var riktigt roligt men jag gick nog för fort igenom allt, det känns som om jag har glömt allt. 

Men det fanns många, många bås med Mumin-produkter. Dessa var dock mina favoriter från Art & Office. Kanske någon gång när pengar känns överflödiga blir det en sådan lampa.

Här hemma har blommorna från födelsedagen blommat över och de sista tårtbitarna är slut.
Men snart kommer snödropparna kika fram i rabatten och semelsäsongen tar fart igen.

2 kommentarer:

  1. Fint skrivet Stina! Muminlampan är superball :-) Hoppas allt är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna :) Det är bra tack, hoppas du har det bra också!

      Radera