lördag 4 april 2015

Ett år på Iittala

Den 31 mars 2014 var min första arbetsdag på Iittala Outlet, så nu har jag varit där i ett år. Jag skulle ju egentligen bara vara där över sommaren men det löste sig ganska fort och jag blev kvar. Från sommaranställd till vikare till visual merchandiser. Jag älskar mitt jobb även om det är tungt ibland och mycket stress. Jag får piffa och göra skyltningar och träffa massor av människor av alla slag. Och man lär sig väldigt mycket om allt möjligt. Jag är en jävel på stekpannor, jag vet varför sidoskär är bättre än motskär, hur Ostindiska Kompaniet hänger ihop med Rörstrand och jag vet att det krävs sju glasblåsare för att göra en Aaltovas.


 Ibland får man göra saker som skär i hjärtat också, som att ta hand om kross.



Siktar in mig på minst ett år till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar