söndag 22 juni 2014

Vintage-Söndag

På söndagsmorgonen fick jag en present av kära mamma! En av mina favoritböcker i tredje utgåva, hon hade hittat den på en loppis för en femma, sådana fynd lyckas jag aldrig med.. På samma loppis vann mormor ett hopprep, fast jag fick det också.


Idag var det också årets Lata Pigan-premiär. Jag har inte varit där sedan i vintras och sen dess har mycket hänt där. KlaraFina reade sina kläder där i vintras och sen dess är det bara Pigan kvar. Nu är det mer organiserat och lättare att hitta saker inne i alla vinklar och vrår, fast jag kan fortfarande önska lite mer ljus längst in i hörnorna, det brukar vara där de bästa grejerna gömmer sig. Det finns så underbart mycket fina kläder, balklänningar, väskor och skor. Så många plagg som är gjorda för 50-talet getingmidjor som man kan klämma lite på men låta dem hänga kvar på galgen. Några gånger per säsong kan man åka dit, även om man inte köper något varje gång, det är kul att bara titta och inspireras också.





Tanken var ett tag att jag och Adam kanske skulle hitta ett gardintyg till sovrummet. Men vi tog en snabb blick över hyllorna och bestämde att vi inte hade tillräckligt mycket kaffe i kroppen för att kunna plocka ut ett mönster.

Nästa vända kanske det blir den här 60-tals klänningen. Den kändes som ett plagg ur "Att angöra en brygga."

Men till slut blev det i alla fall en kavaj som jag drog en hel del i förra sommaren, en tweed från 30-talet. Notera även Mucha-leggings!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar