söndag 6 juli 2014

Ett år

För ett år sedan vaknade jag på golvet bredvid sängen. Jag hade spenderat delar av natten och sen tidiga morgonen där för att ligga bredvid Penny. Hon hade kvällen innan blivit biten och hade hela bakdelen full av stygn och dränage. Natten var jobbig och stackars Penny hade så ont och var så orolig att jag och Adam turades om att ligga bredvid henne och klappa hela natten. 
På kvällen hämtade jag Lisa och Fredrik på Arlanda efter att de hade varit i Grekland. När vi åkte hem höll vi på att krocka med några kossor som gett sig ut på äventyr på natten.
Nu ikväll, ett år senare, hämtade jag dem igen efter deras Grekland-semester och jag fick bromsa för en räv. 
Men här hemma så väntar en frisk och glad Penny. Ganska trött är hon men tassar likväl fram till dörren när man låser upp. 
Det tog många vändor innan alla Pennys sår, stygn, dränage och nekrosskador läkte och försvann men idag är allt som syns två fläckar på hennes bakdel där de största såren var.
Många dagar klappar jag om Penny lite extra och berömmer henne för hur tålmodig och duktig hon var under den tiden när vi satt en timme i badrummet varje dag och rengjorde sår och hon inte rörde en min.

Tack Penny för att du finns.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar