lördag 20 oktober 2012

Innan middag


 Innan det är dags för middag tänkte jag sammanfatta tiden lite.
Alexander Thor har varit här lite då och då, mest har han och David hyst in sig i köket och sorterat Magic-kort till förbannelse: Han och Indie kom väldigt bra överens. Som om Thor någonsin inte skulle komma överens med ett djur.



En lördag bestämde jag och David mig för en långtur på Gröngarn. Hundarna behövde sträcka på sig och vädret var bra.
När vi kom hem fick Indie kennelhosta på kvällen så det var bara att stoppa om henne och försöka hålla henne någorlunda lugn. Kennelhosta smittar väldigt lätt så det var bara en tidsfråga innan hon också började hosta.. 
Tisdag morgon började Penny också hosta. Men det är båda bättre och det enda jobbiga är att försöka hålla dem lugna, ingen av dem är särskilt lata. 


Senaste veckan har bestått i arbete på Effecta. Det var ett tag sedan jag jobbade auktion och det var riktigt kul och jag får alltid adrenalinkickar av att sköta telefonbud. Det har varit jobb och referat hela veckan känns det som. Men jag har också börjat sjunga i kör i Enköping med Anna Thor. Det var i gymnasiet jag sist var med i en kör och jag har saknat det. 
Det är bra för själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar